Podmienky

PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU

JAZGOT.SK

 

OBSAH:

1.     VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

2.     ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE

3.     PODMIENKY UZATVÁRANIA KÚPNO-PREDAJNÝCH DOHÔD

4.     SPÔSOBY PLATBY A LEHOTY SPLATNOSTI ZA KÚPENÉ VÝROBKY

5.     CENY, SPÔSOBY A TERMÍNY DODANIA A ODBERU VÝROBKOV

6.     REKLAMÁCIE VÝROBKOV A ZÁRUKA

7.     MIMOSÚDNE SPÔSOBY POSUDZOVANIA REKLAMÁCIÍ A VYMÁHANIA POŽIADAVIEK A NÁROKOV, AKO AJ ZÁSADY PRÍSTUPU K TÝMTO PROCEDÚRAM

8.     PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD DOHODY

9.     USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽSKÝCH SUBJEKTOV

10.   ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.   VZOR FORMULÁRA ODSTÚPENIA OD DOHODY

 

1.    VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1.      Internetový obchod (e-shop) dostupný na adrese: www.sklep.jazgot.com.pl, prevádzkuje spoločnosť „JAZGOT JAN KRZYWDZIK SP. K.“ so sídlom v dedine Łąka (adresa sídla a korešpondenčná adresa: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko); zapísaná v registri podnikateľských subjektov pod číslom KRS 0000659637; registrový súd, ktorý vedie register spoločnosti: obvodný súd Rzeszów, 12. ekonomické oddelenie Štátneho súdneho registra; DIČ PL: 5170379314; IČO PL (REGON): 366397749, e-mailová adresa: shop24@sk, a kontaktné telefónne číslo: +48 178 640 720.

1.2.      Tieto podmienky sú určené tak pre spotrebiteľov (fyzické osoby) ako aj pre podnikateľské subjekty (právnické osoby), ktoré využívajú Internetový obchod, ibaže dané ustanovenie Podmienok stanoví inak.

1.3.      Správcom osobných údajov, ktoré spracúva Internetový obchod v súvislosti s realizáciou ustanovení týchto Podmienok, je Predajca. Osobné údaje sú spracúvané na ciele a účely, v lehotách, ako aj na základe a v súlade so zásadami, ktoré sú uvedené v politike ochrany osobných údajov a súkromia, ktorá je zverejnená na stránkach Internetového obchodu. V politike ochrany osobných údajov a súkromia sú uvedené predovšetkým zásady týkajúce sa spracúvania osobných údajov Správcom v Internetovom obchode, vrátane základov, cieľov, účelov a lehôt spracúvania osobných údajov, ako aj práva osôb, ktorých údaje sa týkajú, a tiež informácie o používaní v Internetovom obchode koláčikov (súborov Cookies) a analytických nástrojov. Používanie Internetového obchodu, vrátane nakupovania, je dobrovoľné. Podobne aj s tým súvisiace uvedenie osobných údajov osoby, ktorá využíva Internetový obchod, tzn. Príjemca alebo Zákazník, je dobrovoľné, s vyhradením  výnimiek, ktoré sú uvedené v politike ochrany osobných údajov a súkromia (uzatvorenie dohody a zákonné povinnosti Predajcu).

1.4.      Definície:

1.4.1.      PRACOVNÝ DEŇ – jeden deň od pondelka do piatka, okrem zákonom stanovených štátnych sviatkov a dní pracovného pokoja.

1.4.2.      REGISTRAČNÝ FORMULÁR – formulár dostupný v Internetovom obchode, ktorý umožňuje vytvoriť Účet.

1.4.3.      FORMULÁR OBJEDNÁVKY – Elektronická služba, internetový formulár dostupný v Internetovom obchode, ktorý umožňuje zadať Objednávku, predovšetkým vložením výrobkov do elektronického košíka, ako aj stanoviť podmienky Kúpno-predajnej dohody, vrátane spôsobu dodania a platby.

1.4.4.      ZÁKAZNÍK – (1) fyzická osoba, ktorá má plnú právnu spôsobilosť, a v prípadoch, ktoré upravuje všeobecne platná legislatíva, aj fyzická osoba, ktorá má obmedzenú právnu spôsobilosť; (2) právnická osoba; alebo (3) organizačná jednotka bez právnej subjektivity, ktorá má podľa platnej legislatívy právnu spôsobilosť – ktorá uzatvorila alebo zamýšľa uzatvoriť Kúpno-predajnú dohodu s predajcom,

1.4.5.      OBČIANSKY ZÁKONNÍK – zákon o občianskom zákonníku z 23. apríla 1964 (Z. z. PR 1964, č. 16, pol. 93, v znení neskorších predpisov).

1.4.6.      ÚČET – Elektronická služba, označená individuálnym názvom (používateľským menom) a heslom, uvedeným Príjemcom súbor zdrojov v IT systéme Poskytovateľa, v ktorom sú hromadené údaje uvedené Príjemcom, ako aj informácie o ním zadaných Objednávok v Internetovom obchode.

1.4.7.      VÝROBOK – hnuteľná vec dostupná (ponúkaná) v Internetovom obchode, ktorá je predmetom Kúpno-predajnej dohody medzi Zákazníkom a Predajcom.

1.4.8.      PODMIENKY – tieto podmienky Internetového obchodu.

1.4.9.      internetový obchod – internetový obchod (e-shop) Poskytovateľa, ktorý je dostupný na adrese: www.sklep.jazgot.com.pl.

1.4.10.    PREDAJCA: POSKYTOVATEĽ – spoločnosť „JAZGOT JAN KRZYWDZIK SP. K.“ so sídlom v dedine Łąka (adresa sídla a korešpondenčná adresa: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko); zapísaná v registri podnikateľských subjektov pod číslom KRS 0000659637; registrový súd, ktorý vedie register spoločnosti: obvodný súd Rzeszów, 12. ekonomické oddelenie Štátneho súdneho registra; DIČ PL: 5170379314; IČO PL (REGON): 366397749, e-mailová adresa: shop24@jazgot.sk, a kontaktné telefónne číslo: +48 178 640 720.

1.4.11.    KÚPNO-PREDAJNÁ DOHODA – dohoda o kúpe a predaji Výrobku, uzatváraná alebo uzatvorená medzi Zákazníkom a Predajcom prostredníctvom Internetového obchodu.

1.4.12.    ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronickou formou Poskytovateľom pre Príjemcu prostredníctvom Internetového obchodu.

1.4.13.    PRÍJEMCA – (1) fyzická osoba, ktorá má plnú právnu spôsobilosť, a v prípadoch, ktoré upravuje všeobecne platná legislatíva, aj fyzická osoba, ktorá má obmedzenú právnu spôsobilosť; (2) právnická osoba; alebo (3) organizačná jednotka bez právnej subjektivity, ktorá má podľa platnej legislatívy právnu spôsobilosť – používajúca alebo zamýšľajúca využiť Elektronickú službu,

1.4.14.    ZÁKON O SPOTREBITEĽSKÝCH PRÁVACH – zákon z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa (Z. z. PR 2014, pol. 827, v znení neskorších predpisov).

1.4.15.    OBJEDNÁVKA – vyhlásenie vôle Zákazníka skladané prostredníctvom Formulára objednávky a priamom smerujúce k uzatvoreniu Dohody o kúpe a predaji Výrobku s Predajcom.

2.    ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE

2.1.      V Internetovom obchode sú dostupné nasledujúce Elektronické služby: Účet a Formulár objednávky.

2.1.1.      Účet – používanie Účtu je možné po vykonaní sumárne dvoch nasledujúcich krokov Príjemcom – (1) vyplnenie Registračného formulára a (2) stlačenie „Založiť účet”. Príjemca musí v Registračnom formulári uviesť nasledujúce údaje Príjemcu: meno a priezvisko, e-mailová adresa a heslo.

2.1.1.1.      Elektronická služba Účet je poskytovaná bezplatne bez časového obmedzenia. Príjemca môže v ľubovoľnej chvíli, bez uvedenia príčiny, odstrániť účet (zrušiť svoj Účet) zaslaním príslušnej požiadavky Poskytovateľovi, predovšetkým píšuc na e-mailovú adresu: serwis@jazgot.com.pl alebo na poštovú adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko.

2.2.1.      Formulár objednávky – používanie Formulára objednávky sa začína v momente, keď Zákazník vloží prvý Výrobok do elektronického košíka v Internetovom obchode. Objednávka sa zadáva, keď Zákazník vykoná spolu dva nasledujúce kroky – (1) po vyplnení Formulára objednávky a (2) po stlačení na stránke Internetového obchodu, po vyplnení Formulára objednávky, tlačidla „Objednávam s povinnosťou platby“ – do tohto momentu je možné samostatne upravovať zadané údaje (v takom prípade je potrebné postupovať podľa zobrazovaných oznámení a informácií, ktoré sú dostupné na stránkach Internetového obchodu). Zákazník musí vo Formulári objednávky uviesť nasledujúce údaje, ktoré sa ho týkajú: meno a priezvisko/názov firmy, adresa (ulica, číslo domu/bytu, PSČ, miesto, štát), e-mailová adresa, kontaktné telefónne číslo a údaje týkajúce sa Kúpno-predajnej dohody: Výrobok/-y, množstvo Výrobku/-ov, miesto a spôsob dodania Výrobku/-ov, forma platby. V prípade Zákazníkov, ktorí nie sú spotrebitelia, bezpodmienečne musí byť uvedený názov firmy a DIČ.

2.1.2.1.      Elektronická služba Formulár objednávky je poskytovaná bezplatne, a má jednorazový charakter a končí sa v momente zadania Objednávky prostredníctvom formulára, alebo v momente predchádzajúceho prerušenia zadávania Objednávky prostredníctvom formulára vykonané Príjemcom.

2.2.      Technické požiadavky nevyhnutné na spoluprácu s IT systémom, ktorý používa Poskytovateľ: (1) počítač, notebook alebo iné chytré zariadenie s prístupom na internet; (2) prístup k elektronickej pošte; (3) webový prehliadač v aktuálnej verzii: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari alebo Microsoft Edge; (4) odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024 x 768; (5) aktivovanie v používanom webovom prehliadači podporu koláčikov (súborov Cookies), ako aj podporu Javascript.

2.3.      Príjemca je povinný využívať Internetový obchod legálnym spôsobom a v súlade s dobrými zvykmi, zohľadňujúc dodržiavanie osobných dobier, ako aj autorských práv a duševného vlastníctva Poskytovateľa a tretích osôb. Príjemca je povinný uvádzať údaje zhodujúce sa so skutočným stavom. Príjemcu zaväzuje zákaz uvádzať obsah s ilegálnym charakterom.

2.4.      Reklamačné konanie týkajúce sa Elektronických služieb:

1.4.2.      Reklamácie súvisiace s poskytovaním Elektronických služieb Poskytovateľom, ako aj iné reklamácie súvisiace s činnosťou Internetového obchodu (okrem procedúry reklamácie Výrobku, ktorá je predstavená v bode 6 Podmienok), Príjemca môže skladať napríklad:

2.4.1.1.      píšuc na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko;

2.4.1.2.      píšuc na e-mailovú adresu: shop24@jazgot.sk.

2.4.2.      Odporúčame, aby Príjemca v opise reklamácie uviedol: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, predovšetkým typ a dátum objavenia sa (zistenia) nezrovnalosti; (2) požiadavky Príjemcu; ako aj (3) kontaktné údaje osoby, ktorá skladá reklamáciu – uľahčí to a zrýchli posudzovanie reklamácie Poskytovateľom. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčaním a neovplyvňujú účinnosť reklamácií, v ktorých nebol zachovaný navrhovaný popis reklamácie.

2.4.3.      Poskytovateľ reklamácie posúdi bezodkladne, nie neskôr ako v priebehu 14 kalendárnych dní od dňa doručenia danej reklamácie.

3.    PODMIENKY UZATVÁRANIA KÚPNO-PREDAJNÝCH DOHÔD

3.1.      Uzatvorenie Kúpno-predajnej dohody medzi Zákazníkom a Predajcom nastáva po predchádzajúcom zadaní Objednávky Zákazníkom prostredníctvom Formulára objednávky v Internetovom obchode, v súlade s bodom 2.1.2 Podmienok.

3.2.      Cena Výrobku predstavená na stránke Internetového obchodu je uvedená v poľských zlotých (PLN) a zahŕňa dane. O sumárnej cene (vrátane daní) Výrobku, ktorý je predmetom Objednávka, a tiež o cene (nákladoch) dodania (vrátane poplatkov za prepravu, dodanie a poštovné), ako aj o iných nákladoch, a keď sa nedá určiť výška týchto poplatkov – o povinnosti ich uhradenia, Zákazník je poinformovaný na stránkach Internetového obchodu pri zadávaní Objednávky, rovnako tiež v momente, v ktorom Zákazník vyjadrí zámer uzatvoriť Kúpno-predajnú dohodu.

3.3.      Postup uzatvorenia Kúpno-predajnej dohody v Internetovom obchode prostredníctvom Formulára objednávky.

3.3.1.      Uzatvorenie Kúpno-predajnej dohody medzi Zákazníkom a Predajcom nastáva po predchádzajúcom zadaní Objednávky Zákazníkom v Internetovom obchode, v súlade s bodom 2.1.2 Podmienok.

3.3.2.      Predajca po zadaní Objednávky bezodkladne potvrdí jej prijatie a súčasne prijíma Objednávku na realizáciu. Potvrdenie prijatia Objednávky a prijatie Objednávky na realizáciu sa uskutočňuje zaslaním Predajcom Zákazníkovi príslušnej e-mailovej správy na e-mailovú adresu Zákazníka uvedenú pri zadávaní Objednávky, v ktorej musí byť uvedené aspoň vyhlásenie Predajcu o prijatí Objednávky a o jej prijatí na realizáciu, ako aj potvrdenie uzatvorenia Kúpno-predajnej dohody. V momente, keď Zákazník prijme vyššie opísanú e-mailovú správu, dochádza k uzatvoreniu Kúpno-predajnej dohody medzi Zákazníkom a Predajcom.

3.4.      Uloženie, zabezpečenie a sprístupnenie Zákazníkovi obsahu uzatvorenej Kúpno-predajnej dohody, sa uskutočňuje (1) sprístupnením týchto Podmienok na stránkach Internetového obchodu, ako aj (2) zaslaním Zákazníkovi e-mailovej správy, o ktorej hovorí bod 3.3.2. Podmienok. Obsah Kúpno-predajnej dohody je dodatočne uložená a zabezpečená v IT systéme Internetového obchodu Predajcu.

4.    SPÔSOBY PLATBY A LEHOTY SPLATNOSTI ZA KÚPENÉ VÝROBKY

4.1.      Predajca sprístupňuje Zákazníkovi nasledujúce spôsoby platby z titulu Kúpno-predajnej dohody:

4.1.1.      Platba v hotovosti na dobierku pri prevzatí zásielky.

4.1.2.      Platba v hotovosti dobierku pri osobnom prevzatí.

4.1.3.      Platba prevodom na bankový účet Predajcu.

4.1.4.      Lízingová platba – platba sa realizuje v celku alebo v časti z prostriedkov získaných na základe lízingovej dohody uzatvorenej medzi Zákazníkom a financujúcim subjektom, ktorým je spoločnosť „PKO LEASING SPÓŁKA AKCYJNA“ so sídlom v meste Łódź, na adrese: Al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza 20, 93-238 Łódź, Poľsko, so základným imaním 347 855 660,00 PLN (úplne splateným), zapísaná v registri podnikateľských subjektov vedenom oblastným súdom Łódź – Śródmieście v Lodži, 20. ekonomické oddelenie Štátneho súdneho registra, pod číslom KRS: 0000022886, DIČ PL: 7251735694, IČO PL (REGON): 472191767)

4.1.5.      Lízingová platba – platba sa realizuje v celku alebo v časti z prostriedkov získaných na základe lízingovej dohody uzatvorenej medzi Zákazníkom a financujúcim subjektom, ktorým je spoločnosť „LEASELINK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ“ so sídlom vo Varšave, na adrese: Al. Stanów Zjednoczonych 59, 04-028 Warszawa, Poľsko, so základným imaním 210 600,00 PLN, zapísaná v registri podnikateľských subjektov vedenom oblastným súdom pre hlavné mesto Warszawa vo Varšave, 12. hospodárske oddelenie Štátneho súdneho registra, pod číslom KRS: 0000477046, DIČ PL: 5272698282, IČO PL (REGON): 146815482).

4.1.6.      Elektronické platby a platby platobnými kartami prostredníctvom servisu PayU.pl alebo PayPal.com – dostupné aktuálne formy platby na stránkach Internetového obchodu v informačnej záložke o dostupných formách platieb (Platby (jazgot.com.pl)) a na adrese http://www.payu.pl a https://www.paypal.com/pl.

4.1.6.1.      Zúčtovanie (zaplatenie) transakcií elektronickými platbami a platobnými kartami sa realizujú podľa výberu Zákazníka prostredníctvom servisu PayU.pl alebo PayPal.com. Elektronické platby a platobné karty obsluhuje:

4.1.6.1.1.      PayU.pl – spoločnosť PayU S.A. so sídlom v meste Poznaň (adresa sídla spoločnosti: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań, Poľsko), zapísaná do registra podnikateľských subjektov Štátneho súdneho registra pod číslom KRS: 0000274399, vedenom oblastným súdom Poznań – Nowe Miasto i Wilda v Poznani; základné imanie vo výške 4 944 000,00 PLN úplne splatené; DIČ PL: 7792308495.

4.1.6.1.2.      PayPal.com – spoločnosť PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. podlažie 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembursko.

4.2.      Splatnosť:

4.2.1.      V prípade, keď si Zákazník vyberie platbu prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou, Zákazník je povinný vykonať platbu v priebehu 7 kalendárnych dní od dňa uzatvorenia Kúpno-predajnej dohody.

4.2.2.      V prípade, keď si Zákazník vyberie platbu v hotovosti na dobierku pri prevzatí zásielky, alebo platbu v hotovosti pri osobnom odbere, Zákazník je povinný zaplatiť pri odbere zásielky.

5.    CENY, SPÔSOBY A TERMÍNY DODANIA A ODBERU VÝROBKOV

5.1.      Dodanie Výrobku k Zákazníkovi je spoplatnené, ibaže Kúpno-predajná dohoda stanoví inak. Cena dodania Výrobku (vrátane poplatku za prepravu, dodanie a poštovné) sú Zákazníkovi predstavené na stránkach Internetového obchodu v informačnej záložke o cenách (nákladoch) dodania, ako aj pri zadávaní Objednávky, a to aj v momente vyjadrenia vôle Zákazníkom v súvislosti s Kúpno-predajnou dohodou.

5.2.      Osobný odber Výrobku Zákazníkom je bezplatný.

5.3.      Predajca ponúka Zákazníkovi nasledujúce spôsoby dodania alebo odberu Výrobku:

5.3.1.      Kuriérska zásielka, Kuriérska zásielka na dobierku.

5.3.2.      Osobný odber na adrese: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko – v pracovné dni v čase od 8:00 do 16:00.

5.4.      Termín dodania Výrobku Zákazníkovi predstavuje 14 pracovných dní, ibaže v popise daného Výrobku, alebo pri zadávaní Objednávky je uvedený kratší termín. V prípade Výrobkov s rôznymi termínmi dodania, termínom dodania je najdlhší uvedený termín, ktorý však nemôže prekročiť 14 pracovných dní. Začiatok plynutia termínu dodania Výrobku Zákazníkovi sa vypočítava nasledujúcim spôsobom:

5.4.1.      V prípade, keď si Zákazník zvolí spôsob platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou – od dňa zaevidovania danej sumy na bankovom účte alebo na zúčtovacom účtu Predajcu.

5.4.2.      V prípade, keď si Zákazník zvolí spôsob platby v hotovosti na dobierku – od dňa uzatvorenia Kúpno-predajnej dohody.

5.4.3.      V prípade, keď si Zákazník zvolí lízingovú platbu – od dňa poinformovania Predajcu Poskytovateľom lízingu o uzatvorení lízingovej dohody so Zákazníkom, avšak nie neskôr než od dňa zaevidovania danej sumy z lízingu udeleného Zákazníkovi na bankovom účte Predajcu.

5.5.      Termín pripravenosti Výrobku na prevzatie Zákazníkom – v prípade, keď si Zákazník zvolí osobný odber Výrobku, Výrobok bude pripravený na odber Zákazníkom v termíne do 1. pracovného dňa, ibaže v popise daného Výrobku alebo pri zadávaní Objednávky je uvedený kratší termín. V prípade Výrobkov s rôznymi termínmi pripravenosti na odber, termínom pripravenosti na odber je najdlhší uvedený termín, ktorý však nemôže prekročiť 1. pracovný deň. Predajca dodatočne poinformuje Zákazníka o pripravenosti Výrobku na odber. Začiatok plynutia termínu pripravenosti Výrobku na odber Zákazníkom sa vypočítava nasledujúcim spôsobom:

5.5.1.      V prípade, keď si Zákazník zvolí spôsob platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou – od dňa zaevidovania danej sumy na bankovom účte alebo na zúčtovacom účtu Predajcu.

5.5.2.      V prípade, keď si Zákazník zvolí spôsob platby v hotovosti pri osobnom odbere – od dňa uzatvorenia Kúpno-predajnej dohody.

5.5.3.      V prípade, keď si Zákazník zvolí lízingovú platbu – od dňa poinformovania Predajcu Poskytovateľom lízingu o uzatvorení lízingovej dohody so Zákazníkom, avšak nie neskôr než od dňa zaevidovania danej sumy z lízingu udeleného Zákazníkovi na bankovom účte Predajcu.

6.    REKLAMÁCIE VÝROBKOV

6.1.      Základ a rozsah zodpovedností Predajcu voči Zákazníkovi, ak má predávaný V7robok fyzickú alebo právnu chybu (ručenie), sú stanovené všeobecne platnou legislatívou, predovšetkým občianskym zákonníkom (vrátane článkov 556 – 576 občianskeho zákonníka). 

6.2.      Predajca je povinný dodať Zákazníkovi bezchybný Výrobok.

6.2.1 Sťažnosti sa musia podať v nasledujúcich lehotách v závislosti od typu podanej sťažnosti, t. j. 

a. Reklamácia nedostatočného množstva obalov v dodávke - do 1 (jedného) dňa odo dňa prevzatia tovaru.

b. reklamácia chýb v sortimente v dodávke - do 1 (jedného) dňa odo dňa prevzatia tovaru

c. reklamácia rozdielov v detailoch vybavenia - do 5 (piatich) dní odo dňa prevzatia tovaru

6.3.      Zákazník môže reklamáciu podať nasledujúcimi spôsobmi:

6.3.1.      píšuc na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko;

6.3.2.      píšuc na e-mailovú adresu: shop24@jazgot.sk.

6.4.      Odporúčame, aby Zákazník v opise reklamácie uviedol: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, predovšetkým typ a dátum objavenia sa (zistenia) chyby; (2) spôsob privedenia Výrobku do stavu zhodného s Kúpno-predajnou dohodou alebo vyhlásenie o znížení ceny alebo o dostúpení od Kúpno-predajnej dohody; ako aj (3) kontaktné údaje osoby, ktorá skladá reklamáciu – uľahčí to a zrýchli posudzovanie reklamácie Predajcom. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčaním a neovplyvňujú účinnosť reklamácií, v ktorých nebol zachovaný navrhovaný popis reklamácie.

6.5.      Predajca sa k reklamácii Zákazníka vyjadrí bezodkladne, avšak najneskôr v priebehu 30 kalendárnych dní od dňa jej zloženia. Ak Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, ktorý si uplatňuje práva vyplývajúce z ručenia za zhodu predanej veci s dohodou, požiada o výmenu veci alebo o odstránenie chyby alebo zloží vyhlásenie o znížení ceny, určujúc sumu, o ktorú má byť cena znížená, a Predajca v priebehu 14 kalendárnych dní na túto požiadavku neodpovie, považuje sa to za uznanie tejto požiadavky.

6.6.      Zákazník, ktorý si uplatňuje práva vyplývajúce z ručenia za zhodu predanej veci s dohodou, je povinný doučiť chybný Výrobok na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko. V prípade Zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, náklady na dodanie Výrobku hradí Predajca. Ak vzhľadom na typ Výrobku alebo spôsob jeho namontovania, dodanie Výrobku Zákazníkom, ktorý je spotrebiteľ, bolo by nadmerne sťažené, Zákazník je povinný sprístupniť Výrobok Predajcovi na mieste, v ktorom sa Výrobok nachádza.

6.7.      Podľa článku 558 § 1 občianskeho zákonníka zodpovednosť Predajcu z titulu ručenia za zhodu predanej veci s dohodou, je v prípade Zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľ, vylúčená.

6.8.    Záruka na elektrické paletovacie vozíky. Predajca poskytuje na výrobok záruku 12 mesiacov s limitom 1000 mtg, podľa toho, čo nastane skôr, od dátumu predaja. Záruka je podmienená povinnou platenou prehliadkou do 6 mesiacov od dátumu predaja.

7.     MIMOSÚDNE SPÔSOBY POSUDZOVANIA REKLAMÁCIÍ A VYMÁHANIA POŽIADAVIEK A NÁROKOV, AKO AJ ZÁSADY PRÍSTUPU K TÝMTO PROCEDÚRAM

7.1.      Podrobné informácie týkajúce sa možnosti využitia Zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom, mimosúdnych spôsobov posudzovania reklamácií a vymáhania požiadaviek a nárokov, ako aj zásady prístupu k týmto procedúram, sú dostupné na stránkach Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa Poľskej republiky, na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

7.2.      Na úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa sa môžete tiež obrátiť volajúc na tel. č.: +48 22 55 60 333, píšuc na e-mailovú adresu: kontakt.adr@uokik.gov.pl alebo na poštovú adresu: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa, Poľsko), jeho úlohou je okrem iného poskytovať pomoc spotrebiteľom v záležitostiach, ktoré sa týkajú mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.

7.3.      Spotrebiteľ má okrem iných nasledujúce možnosti využiť mimosúdne spôsoby posudzovania reklamácií, ako aj vymáhania požiadaviek a nárokov: (1) obrátiť sa na stály spotrebiteľný súd   (bližšie informácie na adrese: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) obrátiť sa vo veci mimosúdneho riešenie sporu na vojvodský inšpektorát obchodnej inšpekcie (bližšie informácie sú na stránkach inšpektorátu, príslušne podľa miesta vykonávania podnikateľskej činnosti Predajcu); a (3) obrátiť sa na okresného (mestského) spotrebiteľského ombudsmana alebo na neziskovú organizáciu, ktorej jedným zo štatutárnych cieľov je ochrana spotrebiteľov (v Poľsku okrem iných Federácia spotrebiteľov [Federacja Konsumentów], Združenie poľských spotrebiteľov [Stowarzyszenie Konsumentów Polskich]). Poradiť sa môžete okrem iného píšuc e-mailovú adresu: porady@dlakonsumentow.pl, alebo volajúc z Poľska na tel. č.: 801 440 220 (infolinka činná počas pracovných dní v čase od 8:00 do 18:00, poplatok za hovor podľa cenníka vášho operátora).

7.4.      Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je dostupná platforma internetového systému riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľskými subjektami pôsobiaca na úrovni EÚ (platforma ODR). Platforma ODR je interaktívne a viacjazyčné webové sídlo poskytujúce komplexnú obsluhu spotrebiteľov a podnikateľských subjektov, ktorí chcú mimosúdne riešiť spory týkajúce sa záväzkov vyplývajúcich alebo súvisiacich s elektronicky uzatvorenými kúpno-predajnými dohodami alebo dohodami o poskytovaní služieb (viac informácií na stránkach tejto platformy alebo na stránkach Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa Poľskej republiky: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php). 

8.    PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD DOHODY

8.1.      Spotrebiteľ, ktorý uzatvoril dohodu na diaľku, môže v priebehu 14 kalendárnych dní odstúpiť od tejto dohody, bez uvedenia príčiny a bez znášania akýchkoľvek nákladov, okrem nákladov, o ktorých hovorí bod 8.8 Podmienok. Táto lehota sa považuje za splnenú, keď je príslušne vyhlásenie zaslané pred uplynutím tejto lehoty. Vyhlásenie o odstúpení od dohody môže byť zaslané napríklad:

8.1.1.      píšuc na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko;

8.1.2.      píšuc na e-mailovú adresu: shop24@jazgot.sk.

8.2.      Príklad vzoru formulára o odstúpení od dohody tvorí prílohu 2 zákona o právach spotrebiteľov a dodatočne je uvedený v bode 11 Podmienok. Spotrebiteľ môže použiť vzor formuláru, avšak nie je to nevyhnutné.

8.3.      Lehota na odstúpenie od dohody začína plynúť:

8.3.1.      v prípade dohody, pri vykonaní ktorej Predajca vydáva Výrobok, so záväzkom prenesenia vlastníckych prác (napr. kúpno-predajná dohoda) – od prevzatia Výrobku do vlastníctva Spotrebiteľom alebo ním stanovenou treťou osobou inou než prepravca, a v prípade dohody, ktorá: (1) zahŕňa viacero Výrobkov, ktoré sú dodávané osobitne, v sériách alebo v častiach – od momentu prevzatia do vlastníctva posledného Výrobku, série alebo časti, alebo (2) ak je založená na pravidelnom dodávaní Výrobkov počas stanoveného času – od momentu prevzatia do vlastníctva prvého z týchto Výrobkov;

8.3.2.      v prípade ostatných dohôd – od momentu uzatvorenia dohody.

8.4.      V prípade odstúpenia od dohody uzatvorenej na diaľku dohoda sa považuje za neuzatvorenú.

8.5.      Predajca je povinný bezodkladne, najneskôr v priebehu 14 kalendárnych dní od dňa prijatia vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení od dohody, vrátiť Spotrebiteľovi všetky ním vykonané platby, vrátane nákladov na dodanie Výrobku (okrem dodatočných nákladov, ktoré vyplývajú z iného spôsobu dodania zvoleného Spotrebiteľom než najlacnejší obyčajný spôsob dodania dostupný v Internetovom obchode). Predajca vráti platby s použitím rovnakého spôsobu platby, aký použil Spotrebiteľ, ibaže Spotrebiteľ bude zreteľne súhlasiť s iným spôsobom vrátenia, pri ktorom nemusí znášať žiadne náklady. Ak Predajca nenavrhol, že sám prevezme Výrobok od Spotrebiteľa, môže pozastaviť vrátanie platby prijatej od Spotrebiteľa dovtedy, kým nedostane Výrobok naspäť, alebo kým Spotrebiteľ nepredstaví doklad o jeho zaslaní, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.

8.6.      Spotrebiteľ má právo bezodkladne, nie neskôr než v priebehu 14 kalendárnych dní od dňa, v ktorom odstúpil do dohody, vrátiť Výrobok Predajcovi alebo ho odovzdať osobne osobe na to oprávnenej Predajcom, ibaže Predajca navrhne, že sám prevezme daný Výrobok. Na zachovanie lehoty stačí, keď Výrobok bude odoslaný pred uplynutím tejto lehoty. Spotrebiteľ môže vrátiť Výrobok zasielajúc na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko.

8.7.      Spotrebiteľ je zodpovedný za zníženie hodnoty Výrobku, ku ktorej dôjde v dôsledku používania spôsobom, ktorý presahuje nevyhnutný rozsah na určenie charakteru, vlastností a fungovania Výrobku.

8.8.      Možné náklady súvisiace s odstúpením od dohody Spotrebiteľom, ktoré je povinný uhradiť Spotrebiteľ:

8.8.1.      Ak si Spotrebiteľ vybrať formu dodania Výrobku inú než najlacnejší obyčajný spôsob dodania dostupné v Internetovom obchode, Predajca nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi ním ponesené dodatočné náklady.

8.8.2.      Spotrebiteľ hradí priame náklady na vrátenie Výrobku. 

8.8.3.      V prípade Produktu, ktorým je Služba, ktorej vykonanie – na zreteľnú požiadavku Spotrebiteľa – sa začalo pred uplynutím termínu na odstúpenie od dohody, Spotrebiteľ, ktorý vykonáva právo na odstúpenie od dohody po zložení takej požiadavky, je povinný uhradiť za plnenia vykonané do momentu odstúpenia od dohody. Suma úhrady sa vypočítava proporcionálne podľa trvania obdobia plnenia, zohľadňujúc ceny alebo odmeny stanovené v dohode. Ak je cena alebo odmena nadmerné, táto suma je vypočítaná na základe trhovej hodnoty poskytnutého plnenia.

8.9.      Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od dohody uzatvorenej na diaľku v prípade dohôd:

8.9.1.      (1) o poskytovaní služieb, ak Predajca v plnej miere vykonal službu so zreteľným súhlasom Spotrebiteľa, ktorý bol poinformovaný pred začatím poskytovania služby, že po vykonaní služby Predajcom, stratí právo na odstúpenie od dohody; (2) ktorej cena alebo odmena závisí od notovaní na finančných trhoch, ktoré Predajca nekontroluje, nemôže ovplyvniť, a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od dohody; (3) ktorej predmetom je neprefabrikovaný Výrobok, vyrobený podľa špecifikácie Spotrebiteľa alebo určený na splnenie jeho individuálnych potrieb; (4) ktorej predmetom  je Výrobok, ktorý sa prirodzene rýchlo kazí, alebo má krátku lehota použiteľnosti/spotreby; (5) ktorej predmetom je Výrobok dodávaný v zaistenom (zaplombovanom) balení, ktorý sa po otvorení balenia nemôže vrátiť vzhľadom na ochranu zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bolo balenie otvorené po dodaní; (6) ktorej predmetom sú Výrobky, ktoré po dodaní, vzhľadom na svoj charakter, je neodpojiteľne spojený s inými vecami; (7) ktorej predmetom sú alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzatváraní Kúpno-predajnej dohody, a ktorých dodanie môže nastať až po uplynutí 30 dní, a ktorých hodnota závisí od notovaní na finančných trhoch, ktoré Predajca nekontroluje; (8) ktorej Spotrebiteľ zreteľne žiadal, aby Predajca k nemu prišiel s cieľom súrnej opravy alebo údržby; ak Predajca dodatočne poskytuje iné služby než tie, ktorých vykonanie Spotrebiteľ žiadal, alebo dodáva iné Výrobky než náhradné diely nevyhnutné na vykonanie opravy alebo údržby, Spotrebiteľ má právo odstúpiť od dohody iba čo sa týka dodatočných služieb alebo Výrobkov; (9) ktorej predmetom sú zvukové alebo vizuálne nahrávky alebo počítačové programy doručené v zapečatenom obale, ak bol obal po doručení otvorený; (10) o dodaní novín, periodík alebo časopisov, okrem dohody o predplatnom; (11) uzatvorených na základe verejnej dražby; (12) o poskytovaní služieb týkajúcich sa ubytovania, iných než na účely bývania, prepravy vecí, prenájmu vozidiel, gastronómie, služieb súvisiacich s oddychom, zábavnými, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak je v dohode stanovený deň alebo lehota poskytnutia služby; (13) o doručení digitálnych obsahov, ktoré nie sú uložené na materiálnom nosiči, ak sa poskytovanie služby začalo so zreteľným súhlasom Spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od dohody a potom, ako Predajca poinformoval Spotrebiteľa o strate práva na odstúpenie od dohody.

8.10.    Uvedené v tomto 8. bode Podmienok, ustanovenia týkajúce sa Spotrebiteľa, aplikujú sa od 1. januára 2021 aj na dohody uzatvorené od tohto dňa aj s Príjemcom alebo Zákazníkom, ktorý je fyzickou osobou, uzatvárajúcim dohodu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, keď z obsahu tejto dohody vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci predovšetkým z predmetu ním vykonávanej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe predpisov o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľských subjektoch.

9.    USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽSKÝCH SUBJEKTOV

9.1.      Tento 9. bod Podmienok, ako aj všetky ustanovenia, ktoré sú v nich uvedené, sú určené a tým zaväzujú výhradne Zákazníka alebo Príjemcu, ktorý nie je spotrebiteľom, a od 1. januára 2021 aj dohody uzatvorené od tohto dňa Zákazníka, ktorý nie je tiež fyzickou osobou, ktorá uzatvára dohodu priamo v súvislosti s ním vykonávanou podnikateľskou činnosťou, keď z obsahu tejto dohody vyplýva, že pre túto osobu nemá to podnikateľský (profesionálny) charakter, vyplývajúce predovšetkým z predmetu ním vedenej podnikateľskej činnosti, zistené na základe predpisov o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľských subjektoch .

9.2.      Predajca má právo odstúpiť od Kúpno-predajnej dohody v priebehu 14 kalendárnych dní od dňa jej uzatvorenia. Odstúpenie od Kúpno-predajnej dohody môže v tomto prípade nastať bez uvedenia príčiny, a na strane Zákazníka nevytvára žiadne požiadavky ani nároky voči Predajcovi.

9.3.      Predajca má právo obmedziť dostupné formy platby, vrátane možnosti požadovať preddavku v plnej alebo čiastkovej výške, a to bez ohľadu na formu platby zvolenú Zákazníkom, ako aj bez ohľadu na skutočnosť uzatvorenia Kúpno-predajnej dohody.

9.4.      Poskytovateľ môže vypovedať dohodu o poskytovaní Elektronickej služby s okamžitou platnosťou a bez uvedenia príčiny zaslaním príslušného vyhlásenia Príjemcovi.

9.5.      Zodpovednosť Poskytovateľ/Predajcu voči Príjemcovi/Zákazníkovi, bez ohľadu na jej právny základ, je obmedzená – čo sa týka jedného nároku, ako aj čo sa týka sumárne všetkých nárokov – do výšky zaplatenej ceny a nákladov na dodanie z titulu Kúpno-predajnej dohody, avšak nie viac než do výšky jedentisíc poľských zlotých. Kvantitatívne obmedzenie, o ktorom hovorí predchádzajúca veta, sa týka všetkých nárokov, ktoré Príjemca/Zákazník predkladá Poskytovateľovi/Predajcovi, aj v prípade, ak nebola uzatvorená Kúpno-predajná dohoda alebo tých, ktoré nesúvisia s Kúpno-predajnou dohodou. Poskytovateľ/Predajca je zodpovedný voči Príjemcovi/Zákazníkovi iba za typické škody predvídané v memente uzatvorenia dohody a nezodpovedá z titulu ušlých ziskov. Predajca tiež nezodpovedá za meškanie pri preprave zásielky.

9.6.      Všetky prípadné spory, ku ktorým dôjde medzi Poskytovateľom/Predajcom a Príjemcom/Zákazníkom budú predkladané príslušnému súdu podľa sídla Poskytovateľa/Predajcu.

10.  ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

10.1.    Dohoda uzatváraná prostredníctvom Internetového obchodu sa uzatvára v poľštine.

10.2.    Zmena Podmienok:

10.2.1.    Poskytovateľ si vyhradzuje právo meniť Podmienky z vážnych príčin, tzn.: zmeny legislatívy; zmeny foriem platby a spôsobov dodania – v rozsahu, v takom dané zmeny ovplyvnia realizáciu ustanovení týchto Podmienok.

10.2.2.    V prípade, ak na základe týchto Podmienok, budú uzatvorené dohody s nepretržitým charakterom (napr. poskytovanie Elektronickej služby – Účet), zmenené Podmienky zaväzujú Príjemcu, ak boli zachované požiadavky stanovené v článku 384 a 384 [1] občianskeho zákonníka, tzn. Príjemca bol náležite informovaný o zmenách a v priebehu 15 kalendárnych dní od dňa oznámenia dohodu nevypovedal. V prípade, ak v dôsledku zmeny Podmienok budú zavedené akékoľvek nové poplatky alebo budú zvýšené aktuálne poplatky, súčasný Príjemca má právo odstúpiť od dohody.

10.2.3.    V prípade, ak na základe týchto Podmienok, budú uzatvorené dohody s iným charakterom než nepretržité dohody (napr. kúpno-predajná dohoda), zmeny Podmienok nebudú žiadnym spôsobom narúšať práva Príjemcov/Zákazníkov nadobudnuté pred dňom nadobudnutia platnosti zmien Podmienok, predovšetkým zmeny Podmienok neovplyvnia už zadávané alebo zadané Objednávky, ani uzatvorené, vykonávané a vykonané Kúpno-predajné dohody.

10.3.    Vo veciach, ktoré tieto Podmienky neupravujú, účinná je príslušná všeobecne platná legislatíva Poľskej republiky, predovšetkým:  Občianskeho zákonníka; zákona o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (Z. z. PR 2002, č. 144, pol. 1204, v znení neskorších predpisov); Zákona o právach spotrebiteľov; ako aj iné príslušné všeobecné predpisy platnej legislatívy.

10.4.    Tieto Podmienky nevylučujú vnútroštátne predpisy platné v štáte pobytu daného spotrebiteľa, ktorý uzatvára dohodu s Poskytovateľom/Predajcom, ktoré sa v dohode nedajú vylúčiť. Poskytovateľ/Predajca v takom prípade zaručuje Spotrebiteľovi ochranu, ktorú má na základe týchto predpisov, ktoré sa v dohode nedajú vylúčiť.

11.  VZOR FORMULÁRA ODSTÚPENIA OD DOHODY
(PRÍLOHA 2 ZÁKONA O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV)


Vzor formulára odstúpenia od dohody
(tento formulár vyplňte a zašlite iba v prípade, keď chcete odstúpiť od dohody).

–    Adresát:

JAZGOT JAN KRZYWDZIK SP. K.

Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko

jazgot.sk
shop@jazgot.sk

–    Ja/My(*) týmto informujem/-e (*) o mojom/našom odstúpení od dohody o kúpe a predaji nasledujúcich vecí (*) od dohody o dodaní nasledujúcich vecí (*) od dohody o vykonaní diela na vykonanie nasledujúcich vecí (*)/od dohody o poskytovaní nasledujúcich služieb (*)

 

Dátum uzatvorenia dohody (*)/prevzatia (*)

– Meno a priezvisko spotrebiteľa/-ov

– Adresa spotrebiteľa/-ov

–    Podpis spotrebiteľa/-ov (ak je zaslaný formulár v papierovej forme)

–    Dátum

(* ) Nepotrebné prečiarknite.