Politika ochrany
osobných údajov a súkromia
POLITIKA OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV A SÚKROMIA
INTERNETOVÉHO OBCHODU (E-SHOPU)
JAZGOT.SK
OBSAH:
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
2. ZÁKLADY SPRACÚVANIA ÚDAJOV
3. CIELE, ZÁKLADY A LEHOTY SPRACÚVANIA ÚDAJOV V INTERNETOVOM OBCHODE
4. PRÍJEMCOVIA ÚDAJOV V INTERNETOVOM OBCHODE
5. PROFILOVANIE V INTERNETOVOM OBCHODE
6. PRÁVA OSOBY, KTOREJ SA ÚDAJE TÝKAJÚ
7. KOLÁČIKY (SÚBORY COOKIES) V INTERNETOVOM OBCHODE A ANALYTIKA
8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1. Táto politika ochrany osobných údajov a súkromia Internetového obchodu má informatívny charakter, to znamená, že z nej nepramenia nejaké povinnosti Príjemcov alebo Zákazníkov Internetového obchodu. V politike ochrany osobných údajov a súkromia sú uvedené predovšetkým zásady týkajúce sa spracúvania osobných údajov Správcom v Internetovom obchode, vrátane základov, cieľov, účelov a lehôt spracúvania osobných údajov, ako aj práva osôb, ktorých údaje sa týkajú, a tiež informácie o používaní v Internetovom obchode koláčikov (súborov Cookies) a analytických nástrojov.
1.2. Správcom osobných údajov zbieraných prostredníctvom Internetového obchodu je spoločnosť „JAZGOT JAN KRZYWDZIK SPÓŁKA KOMANDYTOWA“ so sídlom v dedine Łąka (adresa sídla a korešpondenčná adresa: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Poľsko); zapísaná v registri podnikateľských subjektov pod číslom KRS 0000659637; registrový súd, ktorý vedie register spoločnosti: obvodný súd Rzeszów, 12. ekonomické oddelenie Štátneho súdneho registra; DIČ PL: 5170379314; IČO PL (REGON): 366397749, e-mailová adresa: shop24@jazgot.sk, a kontaktné telefónne číslo: +48 178 640 720 – ďalej len „Správca” (Prevádzkovateľ), ktorá je súčasne Poskytovateľom Internetového obchodu a Predajcom.
1.3. Osobné údaje v Internetovom obchode Správca spracúva v súlade s platnou legislatívou, predovšetkým s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) – ďalej len „GDPR” alebo „Nariadenie GDPR”. Oficiálny text nariadenia GDPR: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
1.4. Používanie Internetového obchodu, vrátane nakupovania, je dobrovoľné. Podobne aj s tým súvisiace uvedenie osobných údajov osoby, ktorá využíva Internetový obchod, tzn. Príjemcu alebo Zákazníka, je dobrovoľné, okrem dvoch výnimiek: (1) uzatváranie dohôd so Správcom – neuvedenie v prípadoch a v rozsahu stanovených na stránkach Internetového obchodu a v Podmienkach Internetového obchodu a v tejto politike ochrany osobných údajov a súkromia, osobných údajov, ktoré sú nevyhnutné na uzatvorenie a vykonanie Kúpno-predajnej dohody alebo dohody o poskytovaní Elektronickej služby so Správcom, v opačnom prípade sa taká dohoda nedá uzatvoriť. Uvedenie osobných údajov je v takom prípade jednou z požiadaviek dohody, a ak osoba, ktorej sa údaje týkajú, chce uzatvoriť danú dohodu so Správcom, je povinná uviesť všetky vyžadované údaje. Zakaždým rozsah údajov, ktoré sa musia uviesť pri uzatváraní dohody, je vopred uvedený na stránkach Internetového obchodu, ako aj v Podmienkach Internetového obchodu; (2) zákonné povinnosti Správcu – uvedenie osobných údajov je zákonnou požiadavkou vyplývajúcou z všeobecne platnej legislatívy, ktorá prikazuje Správcovi spracúvať osobné údaje (napr. spracúvanie osobných údajov na účely vedenia daňového a podnikového účtovníctva), a ich neuvedenie by Správcovi znemožnilo vykonanie týchto povinností.
1.5. Správca urobí všetko, aby zaručil ochranu záujmov osôb, ktorých sa týkajú osobné údaje, ktoré spracúva, a predovšetkým zodpovedá a zaručuje, že ním zhromaždené údaje sú: (1) spracúvané legálne; (2) zbierané na stanovené legálne ciele a účely, a ďalej nespracúvané v rozpore s týmito cieľmi; (3) vecne správne a adekvátne k cieľom a účelom, na ktoré sú spracúvané; (4) uchovávané vo forme, ktorá umožňuje identifikovať osoby, ktorých sa týkajú, nie dlhšie než je to nevyhnutné na dosiahnutie cieľa spracúvania, ako aj (5) spracúvané spôsobom, ktorý zaručuje náležitú bezpečnosť osobných údajov, vrátane ochrany pred nepovoleným alebo nelegálnym spracúvaním, ako aj náhodou stratou, zničením alebo poškodením, a to prostredníctvom náležitých technických alebo organizačných prostriedkov.
1.6. Zohľadňujúc charakter, rozsah, kontext, ciele a účely spracúvania, ako aj riziko porušenia práv alebo slobôd fyzických osôb s rôznou pravdepodobnosťou a váhe ohrozenia, Správca zavádza príslušné technické a organizačné prostriedky, aby spracúvanie prebiehalo v súlade s týmto nariadením, a aby sa to dalo dokázať. Tieto prostriedky a opatrenia sú v prípade potreby kontrolované a aktualizované. Správca používa technické prostriedky predchádzajúce získavaniu a úprave osobných údajov zasielaných elektronickou cestou neoprávnenými osobami.
1.7. Všetky slová, termíny a skratky, ktoré sa v tejto politike ochrany osobných údajov a súkromia začínajú veľkým písmenom (napr. Predajca, Internetový obchod, Elektronická služba) musia byť chápané v súlade s ich definíciou, ktorá je uvedená v Podmienkach Internetového obchodu, ktoré sú dostupné na stránkach Internetového obchodu.
2. ZÁKLADY SPRACÚVANIA ÚDAJOV
2.1. Správca má právo spracúvať osobné údaje v prípadoch, keď – a v takom rozsahu, v akom – splnená je aspoň jedna z nasledujúcich podmienok: (1) osoba, ktorej sa dané údaje týkajú, vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov na jeden alebo na väčší počet určitých účelov; (2) spracúvanie je nevyhnutné na realizáciu dohody, ktorej stranou je osoba, ktorej sa údaje týkajú, alebo na vykonanie činností na požiadanie osoby, ktorej sa údaje týkajú, pred uzatvorením dohody; (3) spracúvanie je nevyhnutné na splnenie právnej povinnosti Správcu; alebo (4) spracúvanie je nevyhnutné na účely, ktoré vyplývajú z oprávnených a opodstatnených záujmov realizovaných Správcom alebo treťou stranou, okrem situácií, keď nadradený charakter voči týmto záujmom majú záujmy alebo základné práva a slobody osoby, ktorej sa údaje týkajú, vyžadujúce ochranu osobných údajov, a predovšetkým vtedy, keď osoba, ktorej sa údaje týkajú, je dieťaťom.
2.2. Aby Správca mohol spracúvať osobné údaje, zakaždým musí existovať aspoň jeden základ takého spracúvania, uvedený v bode 2.1 Politiky ochrany osobných údajov a súkromia. Konkrétne základy spracúvania osobných údajov Príjemcov a Zákazníkov Internetového obchodu vykonávané Správcom, sú predstavené v nasledujúcom bode politiky ochrany osobných údajov a súkromia – čo sa týka daného cieľa spracúvania osobných údajov Správcom.
3. CIELE, ZÁKLADY A LEHOTY SPRACÚVANIA ÚDAJOV V INTERNETOVOM OBCHODE
3.1. Zakaždým cieľ, základ a lehota, ako aj príjemcovia osobných údajov, ktoré pracúva Správca, vyplýva z činností, ktoré vykonáva daný Príjemca alebo Zákazník Internetového obchodu alebo Správca. Napríklad, ak sa Zákazník rozhodne nakúpiť v Internetovom obchode a vyberie si osobný odber kúpeného Výrobku namiesto zásielky kuriérom, jeho osobné údaje budú spracúvané na účely vykonania uzatvorenej Kúpno-predajnej dohode, avšak už nebudú sprístupňované dopravcovi, ktorý zabezpečuje dodávanie zásielok na objednávku Správcu.
3.2. Správca môže spracúvať osobné údaje v rámci Internetového obchodu na nasledujúce účely, na základoch a v lehotách, ktoré sú vymenované v nasledujúcej tabuľke:
Cieľ spracúvania údajov |
Právny základ spracúvania údajov |
Trvanie uchovávania údajov |
Realizácia kúpno-predajnej dohody alebo dohody o poskytovaní elektronickej služby alebo vykonanie činností na požiadanie osoby, ktorej sa údaje týkajú, pred uzatvorením vyššie spomenutých dohôd |
Článok 6 ods. 1 písmeno b) nariadenia GDPR (vykonanie dohody) – spracúvanie je nevyhnutné na realizáciu dohody, ktorej stranou je osoba, ktorej sa údaje týkajú, alebo na vykonanie činností na požiadanie osoby, ktorej sa údaje týkajú, pred uzatvorením dohody |
Údaje sú uchovávané tak dlho, ako je to nevyhnutné na vykonanie, ukončenie alebo uplynutie iným spôsobom, uzatvorenej Kúpno-predajnej dohody alebo dohody o poskytovaní elektronickej služby. |
Priamy marketing |
Článok 6 ods. 1 písmeno f) nariadenia GDPR (oprávnený a opodstatnený záujem správcu) – spracúvanie je nevyhnutné na účely, ktoré vyplývajú z oprávnených a opodstatnených záujmov Správcu – vyplývajúce zo snaženia o záujmy a dobrý imidž Správcu, jeho Internetového obchodu, a snaha o predaj Výrobkov |
Údaje sa uchovávajú tak dlho, kým trvá oprávnený a opodstatnený záujem Správcu, avšak nie dlhšie, než kým neuplynie premlčacia lehota nárokov a požiadaviek Správcu voči osobe, ktorej sa údaje týkajú, vzhľadom na Správcom vedenú podnikateľskú činnosť. Dĺžku trvania premlčacích lehôt upravuje príslušná legislatíva, predovšetkým občiansky zákonník (základná premlčacia lehota týkajúca sa nárokov súvisiacich s vedením podnikateľskej činnosti predstavuje tri roky, a kúpno-predajných dohôd dva roky). Správca nemôže spracúvať údaje na účely priameho marketingu v prípade, ak osoba, ktorej sa údaje týkajú, podá skutočnú námietku v tomto rozsahu. |
Marketing |
Článok 6 ods. 1 písmeno a) nariadenia GDPR (súhlas) – osoba, ktorej sa údaje týkajú, vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov Správcom na marketingové účely |
Údaje sa uchovávajú dovtedy, kým osoba, ktorej sa dané údaje týkajú, nezruší svoj súhlas na ďalšie spracúvania jej údajov na tento účel. |
Vyjadrenie názoru Zákazníkom o uzatvorenej kúpno-predajnej dohode |
Článok 6 ods. 1 písmeno a) nariadenia GDPR – osoba, ktorej sa dané údaje týkajú, vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov na účely vyjadrenia názoru; |
Údaje sa uchovávajú dovtedy, kým osoba, ktorej sa dané údaje týkajú, nezruší svoj súhlas na ďalšie spracúvania jej údajov na tento účel. |
Vedenie daňových kníh |
Článok 6 ods. 1 písmeno c) nariadenia GDPR v zmysle článku 86 § 1 Daňového zákonníka, tzn. zákona z 17. januára 2017 (Z. z. PR 2017, pol. 201, v znení neskorších predpisov) – spracúvanie je nevyhnutné na splnenie právnej povinnosti Správcom |
Údaje sa uchovávajú tak dlho, ako to stanoví platné právo, prikazujúce Správcovi viesť a uchovávať evidenciu (knihy) daňového účtovníctva (až kým neuplynie premlčacia lehota daňových záväzkov, ibaže príslušné daňové predpisy stanovia inak). |
Určenie, vymáhanie alebo obhajoba nárokov a požiadaviek, ktoré môže požadovať Správca, alebo ktoré môžu byť požadované od Správcu |
Článok 6 ods. 1 písmeno f) nariadenia GDPR (oprávnený a opodstatnený záujem správcu) – spracúvanie je nevyhnutné na účely, ktoré vyplývajú z oprávnených a opodstatnených záujmov Správcu – určenie, vymáhanie alebo obhajoba pred nárokmi a požiadavkami, ktoré môže požadovať Správca, alebo ktoré môžu byť požadované od Správcu |
Údaje sa uchovávajú tak dlho, kým trvá oprávnený a opodstatnený záujem Správcu, avšak nie dlhšie, než kým neuplynie premlčacia lehota nárokov a požiadaviek, ktoré môžu byť požadované od Správcu (základná premlčacia lehota nárokov a požiadaviek voči Správcovi je 6 rokov). |
Používanie stránok Internetového obchodu a zaručenie ich správneho fungovania |
Článok 6 ods. 1 písmeno f) nariadenia GDPR (oprávnený a opodstatnený záujem správcu) – spracúvanie je nevyhnutné na účely, ktoré vyplývajú z oprávnených a opodstatnených záujmov Správcu – vedenie a údržba stránok Internetového obchodu |
Údaje sa uchovávajú tak dlho, kým trvá oprávnený a opodstatnený záujem Správcu, avšak nie dlhšie, než kým neuplynie premlčacia lehota nárokov a požiadaviek Správcu voči osobe, ktorej sa údaje týkajú, vzhľadom na Správcom vedenú podnikateľskú činnosť. Dĺžku trvania premlčacích lehôt upravuje príslušná legislatíva, predovšetkým občiansky zákonník (základná premlčacia lehota týkajúca sa nárokov súvisiacich s vedením podnikateľskej činnosti predstavuje tri roky, a kúpno-predajných dohôd dva roky). |
Vytváranie štatistík a analýza návštevnosti stránok Internetového obchodu |
Článok 6 ods. 1 písmeno f) nariadenia GDPR (oprávnený a opodstatnený záujem správcu) – spracúvanie je nevyhnutné na účely, ktoré vyplývajú z oprávnených a opodstatnených záujmov Správcu – vytváranie štatistík a analýza návštevnosti stránok Internetového obchodu s cieľom zlepšenia fungovania Internetového obchodu a zväčšenia predaja Výrobkov |
Údaje sú uchovávané tak dlho, kým trvá oprávnený a opodstatnený záujem Správcu, avšak nie dlhšie, než kým neuplynie premlčacia lehota nárokov a požiadaviek Správcu voči osobe, ktorej sa údaje týkajú, vzhľadom na Správcom vedenú podnikateľskú činnosť. Dĺžku trvania premlčacích lehôt upravuje príslušná legislatíva, predovšetkým občiansky zákonník (základná premlčacia lehota týkajúca sa nárokov súvisiacich s vedením podnikateľskej činnosti predstavuje tri roky, a kúpno-predajných dohôd dva roky). |
4. PRÍJEMCOVIA ÚDAJOV V INTERNETOVOM OBCHODE
4.1. Aby mohol Internetový obchod fungovať správe, a tiež aby bolo možné uzatvárať Dohody o predaji a kúpe, Správca musí využívať služby externých subjektov (takých ako napr. dodávateľ softvéru, kuriérska služby či poskytovateľ platobných služieb). Správca využíva iba služby takých spracovateľov, tzn. subjektov spracovávajúcich údaje, ktorí poskytujú dostatočné záruky zavedenia náležitých technických a organizačných prostriedkov, ktoré zaručujú, že spracúvanie údajov spĺňa požiadavky nariadenia GDPR, a sú chránené práva osôb, ktorých sa týkajú.
4.2. Správca neposkytuje údaje v každom prípade a netýka sa všetkých príjemcov alebo kategórií príjemcov, na ktorých poukazuje politika ochrany súkromia a osobných údajov – Správca odovzdáva údaje iba vtedy, keď je to na vykonanie daného cieľa spracovania osobných údajov nevyhnutné, a iba v nevyhnutnom rozsahu na jeho vykonanie. Napríklad, keď Zákazník využíva osobný odber, jeho osobné údaje nebudú odovzdané dopravcovi, ktorý spolupracuje so Správcom.
4.3. Osobné údaje Príjemcov a Zákazníkov Internetového obchodu môžu byť odovzdávané nasledujúcim príjemcom alebo kategóriám príjemcov:
4.3.1. dopravcovia / špeditéri / prostredníci kuriérske služby / subjekty obsluhujúce sklad a/alebo proces zásielky – v prípade Zákazníka, ktorý v Internetovom obchode využíva spôsob doručenia Výrobku poštou alebo kuriérom, Správca sprístupňuje zhromaždené osobné údaje Zákazníka vybranému dopravcovi, špeditérovi alebo prostredníkovi, ktorý doručuje zásielky na objednávku Správcu, a ak sa zásielka realizuje z externého kladu – subjektu, ktorý obsluhuje sklad a/alebo proces zásielky – v rozsahu, ktorý je nevyhnutný na dodanie Výrobku Zákazníkovi.
4.3.2. subjekty poskytujúce platobné služby, tzn. elektronické platby alebo platby platobnými kartami – v prípade Zákazníka, ktorý v Internetovom obchode využije elektronickú platbu alebo platbu platobnou kartou, Správca sprístupňuje zhromaždené osobné údaje Zákazníka vybranému subjektu, ktorý na objednávku Správcu v Internetovom obchode poskytuje vyššie spomenuté platobné služby, a to v rozsahu, ktorý je nevyhnutný na zrealizovanie platby Zákazníkom.
4.3.3. subjekty poskytujúce úvery / lízingy – v prípade Zákazníka, ktorý v Internetovom obchode využije formu platby v splátkovom systéme alebo platbu prostredníctvom lízingu, Správca sprístupňuje zhromaždené osobné údaje Zákazníka vybranému subjektu, ktorý na objednávku Správcu v Internetovom obchode poskytuje vyššie spomenuté platobné služby, a to v rozsahu, ktorý je nevyhnutný na zrealizovanie platby Zákazníkom.
4.3.4. dodávatelia služieb, ktoré Správcovi poskytujú technické, informačné a organizačné riešenia, ktoré Správcovi umožňujú viesť podnikateľskú činnosť, vrátane internetového obchodu, a poskytovať elektronické služby, ktoré sú prostredníctvom neho poskytované (predovšetkým dodávatelia softvéru na vedenie internetového obchodu, dodávatelia elektronickej pošty a hostingu, ako aj dodávatelia softvéru na riadenie podniku, a subjekty poskytujúce technickú pomoc Správcovi) – Správca sprístupňuje zhromaždené osobné údaje Zákazníka vybranému dodávateľovi, ktorý koná na jeho objednávku, iba v prípade a iba v rozsahu, ktorý je nevyhnutný na zrealizovanie daného cieľa spracúvania osobných údajov podľa tejto politiky ochrany osobných údajov a súkromia.
4.3.5. dodávatelia účtovných, právnych a poradenských služieb, ktorí Správcovi poskytuje účtovnú, právnu alebo poradenskú podporu (predovšetkým účtovnícka kancelária, právna kancelária alebo spoločnosť zaoberajúca sa vymáhaním)– Správca sprístupňuje zhromaždené osobné údaje Zákazníka vybranému dodávateľovi, ktorý koná na jeho objednávku, iba v prípade a iba v rozsahu, ktorý je nevyhnutný na zrealizovanie daného cieľa spracúvania osobných údajov podľa tejto politiky ochrany osobných údajov a súkromia.
4.3.6. dodávatelia rozšírení sociálnych sietí, skriptov a iných podobných nástrojov, ktoré sú umiestnené na stránkach Internetového obchodu, a ktoré umožňujú webovému prehliadaču osoby, ktorá navštevuje stránky Internetového obchodu, sťahovať obsah od dodávateľov týchto rozšírenie (napr. prihlasovanie prostredníctvom prihlasovacích údajov do sociálnej siete) a odovzdávanie na tento účel týmto dodávateľom osobných údajov osoby, ktorá navštevuje stránky, vrátane:
4.3.6.1. Google Ireland Limited - Správca na stránkach Internetového obchodu využíva rozšírenia servisu Google.com a vzhľadom na to zhromažďuje a sprístupňuje osobné údaje Príjemcu, tzn. osoby, ktorá navštevuje stránky Internetového obchodu, spoločnosti Google.com (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írsko) v rozsahu a v súlade so zásadami ochrany súkromia a osobných údajov, ktoré sú dostupná na adrese: https://policies.google.com/privacy?hl=sk (tieto údaje zahŕňajú informácie o konaní na stránkach Internetového obchodu – vrátane informácií o zariadení, navštevovaných stránkach, nákupoch, zobrazovaných reklám, ako aj o spôsobe využívania služieb – bez ohľadu na to, či má Príjemca účet Google a či je do neho prihlásený).
4.3.6.2. Smartsupp.com, s.r.o. - Správca na stránkach Internetového obchodu využíva rozšírenia servisu Smartsupp.com, a v súvislosti s tým zbiera a sprístupňuje osobné údaje Príjemcu, tzn. osoby, ktorá navštevuje stránky Internetového obchodu, spoločnosti Smartsupp.com (Šumavská 31, 602 00 Brno, Česko) v rozsahu a v súlade so zásadami ochrany súkromia a osobných údajov, ktoré sú dostupné na adrese: https://www.smartsupp.com/help/privacy-policy/.
5. PROFILOVANIE V INTERNETOVOM OBCHODE
5.1. Správca je na základe nariadenia GDPR povinný informovať o automatizovanom prijímanie rozhodnutí, vrátane profilovania, o čom hovorí článok 22, ods. 1 a 4 nariadenia GDPR, ako aj – aspoň v týchto prípadoch – predstaviť podstatné informácie o zásadách ich prijímania, a tiež o význame a predpokladaných následkoch takého spracúvania pre osoby, ktorej sa údaje týkajú. Zohľadňujúc to, Správca v tomto bode politiky ochrany osobných údajov a súkromia uvádza informácie o možnom profilovaní.
5.2. Správca môže v internetovom obchode využívať profilovanie na účely priameho marketingu, avšak rozhodnutia, ktoré Správca prijíma na tomto základe, netýkajú sa uzatvorenia alebo odmietnutia uzatvorenia Kúpno-predajnej dohody, či tiež možnosti využiť Elektronické služby v Internetovom obchode. Výsledkom využívania profilovania v Internetovom obchode môže byť okrem iného udelenie rabatu danej osobe, zaslanie rabatového kódu, pripomenutie o nedokončenom nakupovaní, zaslať návrhy Výrobkov, ktoré môžu zodpovedať záujmom alebo preferenciám danej osoby, alebo aj navrhnúť lepšie podmienky v porovnaní so štandardnou ponukou Internetového obchodu. Napriek profilovaniu to daná osoby slobodne prijíma rozhodnutia, či bude chcieť využiť rabat alebo lepšie podmienky prijatý týmto spôsobom, či nakúpiť v Internetovom obchode.
5.3. Profilovanie v Internetovom obchode je založené na automatickom analyzovaní alebo prognózovaní správania danej osoby na stránkach Internetového obchodu, napr. vložením konkrétneho Výrobku do košíka, pozeranie stránky konkrétneho Výrobku v Internetovom obchode, ale aj analyzovaním doterajšej histórie uzatvorených dohôd v Internetovom obchode. Podmienkou takého profilovania je, že Správca disponuje osobnými údajmi danej osoby, aby jej následne mohol zaslať napr. zľavový kód.
5.4. Osoba, ktorej sa údaje týkajú, má právo nepodliehať rozhodnutiam, ktoré sú založené výhradne iba na automatizovanom pracúvaní, vrátane profilovania, a ktoré voči tejto osobe má právne dôsledky alebo podobným spôsobom podstatne vplýva na túto osobu.
6. PRÁVA OSOBY, KTOREJ SA ÚDAJE TÝKAJÚ
6.1. Právo na prístup, opravenie, doplnenie, obmedzenie, odstránenie alebo na prenesenie – osoba, ktorej sa údaje týkajú, má právo požiadať Správcu o prístup k svojim osobným údajom, ich opravu, doplnenie, odstránenie („právo byť zabudnutý“) alebo na obmedzenie spracúvania, ako aj má právo podať námietku voči spracúvaniu, a tiež má právo na prenesenie svojich údajov. O podrobných podmienkach vykonania vyššie opísaných práv hovoria články 15 až 21 nariadenia GDPR.
6.2. Právo na zrušenie súhlasu v ľubovoľnej chvíli – osoba, ktorej údaje spracúva Správca na základe vyjadreného súhlasu (na základe článku 6 ods. 1 písmeno a) alebo článku 9 ods. 2 písmeno a) nariadenia GDPR), má právo zrušiť súhlas v ľubovoľnej chvíli bez vplyvu na legálnosť spracúvania, ktoré bolo na základe súhlasu vykonané pred zrušením tohto súhlasu.
6.3. Právo na podanie sťažnosti dozornému orgánu – osoba, ktorej údaje Správca spracúva, má právo podať sťažnosť príslušnému dozornému orgánu, a to spôsobom, ktorý stanovujú predpisy nariadenia GDPR, ako aj predpisy miestneho práva, predovšetkým ustanovenia zákona o ochrane osobných údajov. Dozorným orgánom je príslušný Úrad na ochranu osobných údajov.
6.4. Právo na podanie námietky – osoba, ktorej sa údaje týkajú, má právo v ľubovoľnej chvíli podať námietku – z príčin súvisiacich so špecifickou situáciou osoby – voči spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa týkajú danej osoby, na základe článku 6 ods. 1 písmeno e) (verejný záujem alebo úlohy) alebo f) (oprávnený a opodstatnený záujem Správu), vrátane profilovania, na základe týchto predpisov. Správca v takom prípade nesmie tieto osobné údaje ďalej spracúvať, ibaže dokáže, že existujú vážne oprávnené a opodstatnené dôvody na ich spracúvanie, nadradené voči záujmom, právam a slobode osoby, ktorej sa dané údaje týkajú, alebo údaje sú potrebné vzhľadom na určenie, vymáhanie alebo obhajobu voči požiadavkám a nárokom.
6.5. Právo na podanie námietky voči priamemu marketingu – ak sa údaje spracúvajú na účely priameho marketingu, osoba, ktorej sa dané údaje týkajú, má právo v ľubovoľnej chvíli podať námietku voči spracúvaniu údajov, ktoré sa jej týkajú, na potreby takého marketingu, vrátane profilovania, v rozsahu, v akom spracúvanie súvisí s takým priamym marketingom.
6.6. Ak chce daná osoba využiť práva, o ktorých hovoria body tejto politiky ochrany osobných údajov a súkromia, musí kontaktovať Správcu, a to prostredníctvom zaslania príslušného listu, alebo zaslaním správy na emailovú adresu Správcu, ktorá je uvedená v úvode politiky ochrany osobných údajov a súkromia, alebo vyplnením kontaktného formulára, ktorý je dostupný na stránkach Internetového obchodu.
7. KOLÁČIKY (SÚBORY COOKIES) V INTERNETOVOM OBCHODE A ANALYTIKA
7.1. Koláčiky (súbory cookies) sú malé textové informácie uložené v textových súboroch, ktoré zasiela webový server a sú uložené na koncovom zariadení osoby, ktorá navštevuje stránky Internetového obchodu (napr. na pevnom disku počítača, laptopu, či na pamäťovej karte chytrého zariadenia – podľa toho, aké zariadenie používa osoba, ktorá navštevuje náš Internetový obchod). Podrobné informácie o koláčikoch (súboroch cookies), ako aj opis histórie ich vzniku, môžete okrem iné nájsť tu: https://sk.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
7.2. Koláčiky, ktoré môžu zasielať stránky Internetového obchodu, dajú sa rozdeliť na viaceré kategórie, podľa nasledujúcich kritérií:
Vzhľadom na ich dodávateľa: 1) vlastné (vytvorené stránkou Internetového obchodu Správcu) a 2) patriace tretím osobám/subjektom (iným než Správca) |
Vzhľadom na lehotu uchovávania na zariadení osoby, ktorá navštevuje stránky Internetového obchodu: 1) relačné (uchovávané do momentu odhlásenia sa z Internetového obchodu alebo do momentu zatvorenia webového prehliadača) a 2) stále (uchovávané počas stanoveného času, definovaný parametrami každého súboru alebo do momentu, kým nebudú manuálne odstránené) |
Vzhľadom na ciele a účely ich používania: 1) nevyhnutné (umožňujúce správne fungovanie stránok Internetového obchodu), 2) funkčné/preferenčné (umožňujúce prispôsobovať stránky Internetového obchodu podľa preferencií osoby, ktorá navštevuje stránky Internetového obchodu), 3) analytické a výkonnostné (hromadiace informácie o spôsobe používania stránok Internetového obchodu), 4) marketingové, reklamné a sociálne (zbierajúce informácie o osobe, ktorá navštevuje stránky Internetového obchodu s cieľom zobrazovať tejto osobe personalizované reklamy, ako aj viesť iné marketingové činnosti, vrátanie tých n osobitných webových stránkach než stránky Internetového obchodu, ako sú napríklad sociálne siete) |
7.3. Správca môže spracúvať údaje uložené v koláčikoch pri návštevách stránok Internetového obchodu, na nasledujúce konkrétne účely a ciele:
Ciele používania koláčikov v Internetovom obchode Správcu |
identifikácia Príjemcov ako prihlásených v Internetovom obchode a zobrazovanie, že sú prihlásení (nevyhnutné koláčiky) |
zapamätanie Výrobkov vložených do košíka s cieľom zadania Objednávky (nevyhnutné koláčiky) |
|
zapamätanie údajov z vyplnených formulárov objednávok, ankiet alebo údajov o prihlásení do Internetového obchodu (nevyhnutné alebo/a funkčné/preferenčné koláčiky) |
|
prispôsobovanie obsahu stránok Internetového obchodu podľa individuálnych preferencií Príjemcu (napr. týkajúce sa farieb, veľkosti fontov, štruktúry stránky), ako aj optimalizovanie používania stránok Internetového obchodu (funkčné/preferenčné koláčiky) |
|
vedenie anonymných štatistík zameraných na zisťovanie spôsobu používania stránok Internetového obchodu (analytické a výkonnostné koláčiky) |
|
remarketing, tzn. prieskum vlastností právania osôb, ktoré navštevujú Internetový obchod prostredníctvom anonymnej analýzy ich konania (napr. opakujúce sa návštevy určitých stránok, kľúčové slovo ap.), s cieľom vytvoriť ich profil a poskytovať im reklamy prispôsobené podľa ich predpokladaných záujmov, aj vtedy, keď navštevujú iné webové stránky v reklamnej sieti spoločnosti Google Ireland Ltd. a spoločnosti Facebook Ireland Ltd. (marketingové, reklamné a sociálne koláčiky) |
7.4. Zistenie v najpopulárnejších webových prehliadačoch, aké koláčiky (vrátane lehôt používania koláčikov a informácií o ich dodávateľoch) sú zasielané v danej chvíli stránkami Internetového obchodu, je možné nasledujúcim spôsobom:
V prehliadači Chrome: |
V prehliadači Firefox: |
V prehliadači Internet Explorer: |
V prehliadači Opera: |
V prehliadači Safari: |
Bez ohľadu na používaný prehliadač, prostredníctvom nástrojov, ktoré sú okrem iného dostupné na adrese: https://www.cookiemetrix.com/, alebo: https://www.cookie-checker.com/ |
7.5. Väčšina v súčasnosti dostupných webových prehliadačov má štandardne predvolene povolené ukladanie koláčikov (súborov cookies). Každý používateľ môže nastaviť podmienky používania koláčikov (súborov cookies) v nastaveniach svojho webového prehliadača. Znamená to, že je možné napr. čiastočne obmedziť (napr. dočasne) alebo úplne deaktivovať možnosť ukladania koláčikov – avšak v tomto poslednom prípade to môže ovplyvniť niektoré funkcie Internetového obchodu (napríklad sa nebude dať prejsť postup Objednania s použitím Formuláru objednávky, vzhľadom na nemožnosť uloženia (zapamätania) Výrobkov vložených do košíka počas jednotlivých krokov zadávania Objednávky).
7.6. Nastavenia webového prehliadača týkajúce sa koláčikov sú podstatné vzhľadom na súhlas s používaním koláčikov naším Internetovým obchodom – podľa predpisov taký súhlas môže byť vyjadrený aj prostredníctvom nastavení webového prehliadača. Podrobné informácie o nastaveniach týkajúcich sa koláčikov, o ich zmene a manuálnom odstraňovaní, v najpopulárnejších webových prehliadačoch, sú dostupné v pomoci príslušných webových prehliadačoch, ako aj na nasledovných stránkach (stačí otvoriť daný odkaz):
v prehliadači Internet Explorer
7.7. Správca môže v Internetovom obchode využívať služby Google Analytics, Universal Analytics dodávané spoločnosťou Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írsko). Tieto služby pomáhajú Správcovi viesť štatistiky a analyzovať návštevnosť Internetového obchodu. Zhromaždené údaje sú spracúvané v rámci vyššie uvedených služieb na vytváranie štatistík, ktoré pomáhajú spracovať Internetový obchod, ako aj analyzovať návštevnosť Internetového obchodu. Tieto údaje majú sumárny charakter. Správca využívajúci vyššie spomenuté služby v Internetovom obchode, hromadí také údaje ako zdroje a prostriedky získavania návštevníkov stránok Internetového obchodu, ako aj spôsob ich správania na stránkach Internetového obchodu, informácie o zariadeniach a prehliadačoch, pomocou ktorých navštevujú stránky, IP adresy a domény, geografické údaje, ako aj demografické údaje (vek, pohlavie) a záujmy.
7.8. Daná osoba, môže jednoduchým spôsobom zablokovať sprístupňovanie spoločnosti Google Analytics informácií o aktivite tejto osoby na stránkach Internetového obchodu – v takom prípade je možné nainštalovať napríklad rozšírenie webového prehliadača, ktorý sprístupňuje spoločnosť Google Ireland Ltd. a je dostupné tu: https://support.google.com/analytics/answer/181881?hl=sk
8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
8.1. V internetovom obchode môžu byť zverejnené odkazy na iné webové sídla a stránky. Správca odporúča, aby ste sa po otvorení inej webovej stránky oboznámili s politikou ochrany osobných údajov a súkromia danej stránky. Táto politika ochrany osobných údajov a súkromia sa týka iba Internetového obchodu Správcu.